Ja hoor, het is weer zover.
De prijs van postzegels gaat weer omhoog!
Hebben we net een verhoging van 6 cent voor de kiezen gekregen, in januari komt er weer 4 cent bij.
En de kerstzegels, die eerst 40 cent kosten, gaan dit jaar omhoog naar 55 cent.
Dat is een prijsverhoging van 37.5%!
En als dat gerechtvaardigd werd door een goede bezorging, oké dan was het nog enigszins te begrijpen.
Maar de bezorging is helemaal niet goed.
Sterker nog…die is ruk!
De afgelopen weken vind ik regelmatig post in mijn bus die wel mijn huisnummer draagt maar de straatnaam is niet de mijne en de postcode ook niet.
Vrijdag over geklaagd……nog niks op gehoord (ze zijn wel consistent, de klantenservice is net zo slecht als de bezorgers zelf)
Of ze krijgen zoveel klachten dat het langer duurt, of het interesseert ze geen barst (ik denk het laatste)
Toen een aantal jaren geleden de echte postbodes vervangen werden voor goedkope (lees niet kundige) krachten begon de ellende.
Er werd ineens op post geschreven want de nieuwe bezorgers moesten de goede volgorde aanhouden.
Dus beginnen met bundel 1, dan 2 dan 3, enz.. maar die nummers stonden op je post.
En soms dusdanig erop geschreven dat ze door de envelop heen waren gegaan.
Klagen hielp ook toen niet.
Pakjes die met de postbode kwamen werden ook rustig onder de deurmat of in de struiken gedropt.
Ach….als je goed keek dan zag je ze toch?
Dat een ander ze zo mee kon nemen…oeps…o ja…..daar hadden ze niet aan gedacht.
En post in de verkeerde bus gooien is ook een kunst.
Een kunst die mijn bezorger heel goed in de vingers had.
Ik heb heel wat keren naar Elsevier moeten bellen omdat ik geen tijdschrift ontvangen had.
In een jaar tijd klaagde ik bijna 30x.
Er veranderde niets dus verhuisde ik maar (grapje)
En nu gaan de tarieven weer omhoog, want mensen versturen minder post.
Ja dat zal best.
Door de digitalisering kun je tegenwoordig iedereen bereiken per email en het gaat veel sneller maar zou Post nl niet begrijpen dat ze zichzelf om zeep helpen zo?
Slechtere bezorging…..minder aanbod van post, en dan ook de tarieven alweer omhoog gooien…..weer minder post.
Het ergste is dat de pakketdienst van Post nl ook al steeds meer blunders begaat.
Ik zou een pakket ontvangen…..had de track en trace code keurig ontvangen maar Post nl vond dat het om een niet bestaand adres ging (ik woon hier toch al 5 jaar en het huis staat er al veel langer) en het ging dus retour afzender.
Onterecht want het adres stond er gewoon goed op.
In werkelijkheid was er heel iets anders aan de hand.
Ze hadden zo hard met het pakket gegooid dat een fles die erin zat kapot was gegaan en de hele boel onder zat.
Alles plakte in het over gepakt pakket.
Het pakket had ineens een handgeschreven etiket en werd bij mij bezorgd……terwijl op de track en trace stond dat de afzender het pakket weer in ontvangst had genomen.
Goed hè, Post nl?
De pakketbezorger hier is een vrij jong mannetje die heel erg zijn best doet.
Daar zal het niet aan liggen.
Dat het bedrijf inmiddels steeds verrotter wordt……tja wat doe je daaraan.
Eigenlijk niks.
De meeste bedrijven laten hun pakketten bezorgen door Post.nl en dat zal de komende jaren, door alle aankopen in webshops alleen meer meer worden.
En ondertussen schiet het aandeel Post nl weer omhoog want de aandeelhouders denken met die tariefverhoging meer rendement te behalen.
Maar ja…..zo egoistisch zijn de aandeelhouders…….het gaat alleen maar om hun eigen gewin.
Door de duurdere kerstzegel komt er straks tig miljoen meer binnen denken ze…..ik denk dat er door de crisis gewoon minder kaarten de deur uitgaan maar ja…ik ben geen belegger he, dus ik heb er geen verstand van.
Wat de brievenbuspost betreft heb je echt geen andere keus.
Als je zelf een kaartje wilt versturen (aan mensen zonder internet bijvoorbeeld) dan is er geen alternatief.
Alhoewel…….postduiven schijnen het nog heel goed te doen!
Altijd zo “mooi”, reorganiseren om efficienter te kunnen werken. Succes, men gaat nu strakker aansturen volgens de MsExcel-sheet omdat echt alles meetbaar moet zijn tegenwoordig. En wat meetbaar is, is ook AFREKENBAAR!
Nou…..volgens mij heeft het meer met het “tevreden houden van de aandeelhouders” te maken.
Money, money, money….
Ja…..voor de aandeelhouders…….