Weg met BNN!   10 comments

Vomiting SmileyGisteravond heb ik naar “Het Grote Racisme Experiment” zitten kijken van BNN.
Ik was heel erg benieuwd naar het programma.
Wat zou hun aanpak zijn en hoe zou het uitpakken.
Nou eigenlijk had ik het wel kunnen weten.

Bij BNN zijn het al net zulke politiek correcte zielepoten als bij de VARA.
Het programma had ook zomaar van de VARA kunnen zijn, maar dan hadden ze een ouder testpubliek gehad.

Eigenlijk kan ik er kort over zijn.
Ik heb zelden zo’n misselijkmakend, zielig, en generaliserend programma gezien.
Gaan daar belastingcenten naartoe?
Meteen terughalen en opheffen die omroep.

Even in het kort het experiment.
Een groep mensen wordt in 2 groepen gesplitst, een met bruine en een met blauwe ogen.

Degenen  met de blauwe ogen worden behandeld als tweederangs mensen, mogen niks, en krijgen alleen maar onaardige dingen te horen waar de bruin ogige groep te horen krijgt dat ze veel beter zijn en ook meer privileges krijgen.
Dan worden de 2 groepen samengevoegd en merken ze dat de ene groep een betere behandeling krijgt dan de andere.

En, als men daarna gaat vragen hoe men zich voelde komen er vanuit de presentatoren een paar vreemde dingen naar voren…..
“Zoals de blauwogige groep zich voelde, zo voelen ALLE buitenlanders zich ook omdat de Nederlanders zo met ze omgaan.
Sorry?
Gaan jullie nu echt generaliseren omdat je bang bent dat je verhaaltje anders niet genoeg impact heeft?
En dan komt er nog een.
Nederlanders willen voorkomen dat buitenlanders in groepen gaan leven omdat ze bang zijn dat ze anders teveel invloed krijgen.
Uhm…makers van dit programma…..ook in een redelijk grote stad geweest en gezien dat je daar hele wijken hebt waar bv Turken, Marokkanen, Somaliërs etc. bij elkaar wonen?

Echt, ik werd misselijk van zoveel gelieg en geslijm.
Wij moeten veel meer doen zodat de buitenlander zich op zijn gemak voelt want dat is belangrijk.
Ja…dat is ook de reden dat de Sinterklaasintocht in Amsterdam aangepast wordt.
Pieten mogen geen oorbellen in, de lippen moeten in verschillende kleuren gestift worden en er zijn ook Pieten met ander haar.

De meerderheid moet zich dus al aanpassen aan de minderheid, en dit is nog maar het begin!
Waar haalt o.a. ragebol Sophie Hilbrand het lef vandaan om mij te gaan vertellen dat ik niet goed met buitenlanders omga!
Het toontje alleen al…..en dan zeggen “ik hoop dat dit programma jullie de ogen heeft geopend”
Ja dat heeft het inderdaad, het is hier in Nederland totaal doorgeslagen de verkeerde kant op………en ik geloof niet dat dat nog goed gaat komen, maar ik weiger mezelf uit te laten maken voor racist!

10 responses to “Weg met BNN!

Subscribe to comments with RSS.

  1. En dan de suggestie dat wat een deelneemster nu ervoer is wat elk Marokkaans jongetje in de klas ervaart…Pardon! De gemiddelde Nederlandse autochtone leraar of lerares gedraagt zich net zo schofterig, manipulatief, en intimiderend als de experiment leidster deed?!

    Hoe ontdoe je een op zich best interessant sociaal-psychologisch experiment van elke wetenschappelijke waarde? Door van tevoren te bepalen wat de uitkomt moet zijn en het hele experiment naar die uitkomst te manipuleren.

    Dit experiment zegt vooral iets over hoe makkelijk mensen in een groep te manipuleren zijn omdat mensen bij een groep willen horen. Interessant. Maar triest dat het dan misbruikt moet worden om een vooringenomen stelling te onderbouwen dat alle autochtone Nederlanders racistisch zijn.

    Sorry, ik moest het even zeggen, negeer maar verder 😉 Ik begreep precies wat je bedoelde, kon het programma niet eens afkijken.

  2. Precies, aan alle kanten moest iets op een misselijkmakende manier duidelijk gemaakt worden en het meest vreemde van alles vind ik nog dat ik niks erover vind op internet.
    Geen mensen die hetzelfde denken als wij….helemaal niks.
    Schijnbaar heeft de meerderheid van de autochtone Nederlanders zich al aan laten praten dat we onze Allochtone medemens niet goed behandelen ofzo, anders begrijp ik niet dat er niks loskomt maar ja…..misschien durven ze wel niet…….dat kan ik me nl ook wel weer voorstellen………

  3. Een andere verklaring kan zijn dat het programma niet eens de top 25 van best bekeken programma’s haalde. Er hebben gewoon niet zoveel mensen gekeken. Misschien waren de meesten slimmer dan wij en wisten ze al welke kant het zou opgaan haha.

  4. O, dat had je ook al gezien?
    Dat het niet zo best bekeken was?
    Ik heb bij het Mediapanel van GFK een 1 gegeven (helaas kun je geen 0 geven) en er ook een motivatie bijgegegeven.
    Dit soort programma’s zou verboden moeten worden, al voel ik nu al dat mensen gaan zeggen dat zoiets bij een dictatuur hoort, terwijl we toch allemmaal streven naar…….maar dan in een encleve…..

  5. BNN is niks meer zonder Bart! Dennis, Valerio, Sophie, Floortje, Ruben, Patrick, Coen, Sander…..zeggen eigenlijk al genoeg…..triest clubje eigenlijk.
    Met alleen Filemon en Eric kunnen ze de boel ook niet meer redden.;(

    Teringtubbie
  6. Ben ik met je eens Teringtubbie!
    Patrick is inmiddels een van de duurst betaalde presentatoren van tv en waarom? Geen idee.
    Het enige wat voor ze spreekt is dat ze een superserie als Breaking bad uitzenden maar verder……nee, het is een doorsneezooitje geworden En met Eric en Filemon kunnen ze het idd niet redden, al doen die 2 nog zo hun best……

  7. Ik heb gekeken, vroegtijdig afgezet. Er zat een hele typische waas in het programma van een wazig links postbus 53 bureau te Den Haag omheen.

  8. Het is inderdaad wel magertjes wat dit programma op internet teweeg heeft gebracht. Ik kan wel zeggen dat ik op dit blogje bezig ben met een goede discussie over dit BNN-programma: http://mcupofcare.blogspot.nl/2013/11/het-grote-racisme-experiment.html

    In een ander blogje vraagt ze namelijk nog om input voor haar blog, dus kijk maar of je er nog iets aan hebt toe te voegen.

  9. Ik ben inmiddels op het blog geweest en heb ok daar een commentaar achter gelaten.
    Een goede discussie is immers nooit weg.
    Bedankt voor je commentaar!
    Je had overigens wel even aan kunnen geven op dat blog dat je letterlijk text overgenomen hebt van het mijne……
    Waarom heb je dat er daar niet bijgezet?
    Was wel zo netjes geweest!

Leave a Reply

