Tia? of toch een epileptische aanval?   7 comments

DCF 1.0Dat was schrikken vanmorgen!
Angel (mijn Yorkshire Terriër) heeft vannacht een TIA (Transient Ischemic Attack) of een epileptische aanval gehad.
Waar ze vorige week vrijdag nog zo snel bijkwam uit haar narcose, en heel snel naar buiten tippelde om weer naar huis te gaan, is ze nu helemaal gedesoriënteerd.

Vanmorgen sliep ze heel vast en ze wilde, na het wakker worden haar ogen dicht houden.
Haar rechteroog keek naar boven zodat je alleen het oogwit zag en haar onderste ooglid hing een beetje.
Buiten liep ze heel langzaam en ze neigde naar links.
Ze heeft wel gewoon haar behoefte gedaan maar eenmaal thuis bleek dus dat ze nogal van de wap was.

In haar rechteroog zat ook veel troep (waar dat nou vandaan komt) en omdat ik geen gekookt water had staan heb ik har oogje uitgespoeld met lenzen inzet vloeistof omdat dat steriel is.Haar zien lopen is zo zielig.
Ze loopt op haar neus, en nu is het ook extra vervelend dat ze doof aan het worden is.
Alles lijkt vreemd en nieuw voor haar maar ze herkende me net gelukkig wel toen ik mijn hand voor haar snuit hield.
Ze begon aan mijn hand te likken, dus ik hoop dat dat ook een beetje vertrouwd voelde voor haar.

Uiteraard heb ik de dierenarts opgebeld en verteld hoe of wat.
Ze vroeg “wat denk je zelf” en toen zei ik dus dat ik aan een TIA dacht maar dat het ook een epileptische aanval geweest kan zijn, omdat honden dan ook gedesoriënteerde zijn, en niks kunnen zien, horen of ruiken.
at komt meestal binnen een par uur weer helemaal terug.

Dat ze mijn hand likte betekend in ieder geval dat ze haar reuk terug heeft, en die is voor een hond heel erg belangrijk.
Ik hoop dat ze in de loop van de dag weer langzaamaan zichzelf wordt.
Nu ligt ze te slapen, en dat is goed.
Rust bevorderd het terugkeren van de zintuigen.
Wat vervelend is is dat je niet weet of dit een voorteken is.
Als het een TIA was kan dat een voorteken zijn van erger maar daar wil ik even niet aan denken.

Ze is al 13 1/2 en ze heeft al zoveel “dingetjes”
Geboren bij een slechte fokker, epileptische neigingen en haar hele leven al een huidprobleem waardoor ze vaak aanvallen heeft van heftige jeuk.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over al het gedoe met haar oren!
Ontstekingen en irritaties met oordruppels en antibiotica tot gevolg.

Het enige wat  ik kan doen is afwachten en haar in de gaten houden.
En hopen.
Hopen dat het snel weer beter gaat want ik vind het heel erg moeilijk om mijn kleine oude dame, mijn smurfinnetje zo hulpeloos te zien.
Willen jullie ook even heel hard duimen?
Alvast bedankt, ook namens Angel!

7 responses to “Tia? of toch een epileptische aanval?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Zo,dat is een tegenslag voor jullie en tuurlijk zal er hier met veel “duimen ” worden gedraaid .En ook met de honden pootjes ….Kxss

    • Thaxks….ja en zo shit dat ze niet kunnen praten of dat je niet even in hun koppies kunt kijken……..ze is zo anders nu…..ik hoop echt dat het snel beter wordt…….t’is echt een zielig “hupke” nu xxx

  2. Wat zielig zeg!!!! Ik zal heel hard voor je duimen! Vreselijk! Hopelijk komt het allemaal goed! With love ♥ S.

    • Dank je!
      Waarschijnlijk is het toch een epilepsieaanval geweest waarbij ze haar ogen open heeft gehad, want in de loop van de dag bleek dat ze een slijmlaag op haar oogjes had en na het schoonmaken kon ze weer zien……
      Bij een epileptische aanval is het normaal dat ze naderhand gedesorienteerd zijn, slecht zien, ruiken en horen.
      In de loop van de avond reageerde ze eigenlijk weer normaal………maar dat ze nu ‘s nachts een aanval heeft gehad vind ik wel heel erg eng.

      Love J

  3. Pingback: Dank je wel voor 15 mooie jaren :-( | lady fangtasia

Leave a Reply

