De Reclame Code Commissie, ook al een lachertje.   Leave a comment

nausea_smiley
Binnenkort heb ik glasvezel internet en telefonie via Telfort.
Naast allerlei pakketten bieden ze ook onbeperkt bellen.
Voor €10 per maand kun je, volgens hun website, onbeperkt bellen naar Nederlandse nummers.
Maar onbeperkt is niet onbeperkt!

Ik legde dit voor aan de klantenservice van Telfort.
Eerst was het echt onbeperkt……maar ik zei dat ik inmiddels een andere ervaring had bij Concepts.
Nee volgens har kon je gewoon een maand lang 24 uur per dag bellen voor die €10.
Ik vertelde haar dat dat onbeperkt bellen “slechts” 6600 minuten is, zo’n 2 uur per dag dus.
Ze moest het even navragen en toen ze terug kwam was haar toon heel anders

“U vind 6600 uur per maand dus niet onbeperkt?”
Ik laat dit even op me inwerken en zeg”6600 uur per maand? Mag ik je er even op wijzen dat een maand gemiddeld 720 uur heeft……oeps….
Toen begon ze”Ja maar u vind 2 uur per dag niet veel?”
Dus ik zeg”Mag ik jou er even op wijzen dat je het net over 24 uur per dag had?”
Stilte…..

Ik heb gezegd dat ik het valse voorlichting vind dat ze het op de site over onbeperkt hebben maar ze doen er niks mee.
Dus besluit ik de klacht bij de Reclame Code Commissie onder de aandacht te brengen en dan begint er een echte soap.
Na het invullen van mijn persoonlijke gegevens stuur ik ze de link waar het om gaat, de tekst waar het om gaat en de klacht.
De klacht luidde als volgt:
Telfort bied voor €10 euro per maand onbeperkt bellen binnen Nederland aan maar dat krijg je niet.
Je krijgt 6600 minuten en als je daar overheen gaat beginnen ze zonder waarschuwing 9 cent per minuut te rekenen.

Een duidelijk klacht toch?
Nee want de reclame code commissie snapte de klacht niet en kon de text niet vinden op de site van Telfort.
Dus stuurde ik nogmaals de link……die konden ze niet openen (???)
Een screenshot gemaakt….meegestuurd en..ja hoor die kwam” heel klein” op hun scherm….onleesbaar…
Uhmmmm….dan maak je de foto groter?
Snapten ze ook niet.
Of ik alles nog een keer op papier kon sturen(!!!)
Ik stuur alles nog eens per mail, en vandaag valt er een brief in de bus…
Er is geen duidelijke klacht!

Dus ik maar weer de telefoon gepakt, maar het irritante is dat je de jurist niet aan de telefoon krijgt.
De secretaresse wel, en ik heb de klacht voorgelezen.
“Die heeft u niet zo bij ons doorgegeven”
Dus ik zeg”Ik lees dit letterlijk voor uit de brief die jullie me gestuurd hebben”
Stotter stotter en toen wist ze het niet meer.
Zij kon niet bepalen of het een goede klacht was dus de jurist gaat weer contact met me opnemen…….
Niet weten hoe je een screenshot groter moet maken…..niet weten dat je kleine lettertjes op je beeldscherm groter maakt met control +….wat weten ze daar eigenlijk wel?
Hoe ze zichzelf aan het werk moeten houden?
Dit soort instanties?
Ik wordt er doodmoe van!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: