Het zaaien zit er weer op (en een klein receptje).   Leave a comment

SONY DSCVandaag is het stralend weer dus………tijd om de potten te vullen met moois en lekkers.
Als het even kan zaai ik ieder jaar tomaten en paprika’s.
Niet alleen voor mezelf maar ook voor Angel, die daar ook heel erg gek op is.
Ik heb een grote pot waar tomaten in moeten komen, een kleinere met paprika’s en een pot die straks extra aandacht krijgt van mijn viervoetertje want daar zitten kersentomaten in (en die willen er wel eens vanaf vallen)

Verder nog wat potten met hoornviooltjes, afrikaantjes en ijsbloemen.
Die ijsbloemen vond ik vroeger als kind al prachtig.
Die gaan nl. open in de zon en als de zon weg is klappen ze dicht.
Om die zelfde reden vond ik een “kruidje roer me niet zo leuk.
Als je aan een blaadje komt klapt de halve plant dicht.

Maar goed, toen ik vandaag dus bedacht dat het een mooie dag was om te zaaien kreeg ik meteen zin in tonijn.
Gekke combo?
Nee hoor helemaal niet.
Tonijn gaat heel goed samen met tomaat, of in kersentomaatjes…….echt zomer!
Ik zal het recept hier even geven:
– 1 blikje tonijn in olie (mag ook in water maar vind ik minder lekker)
– Mayonaise naar smaak (ik ken mensen die maken er mayonaise met een vleugje tonijn van maar da’s niet de bedoeling)
– Gedroogde chilipeper (eventueel met knoflook) uit zo’n maalpotje of een vers pepertje en knoflook (oppassen dat je er niet teveel in doen)
Je kunt eventueel ook een beetje sambal door de mayo doen….werkt ook bij gebrek aan beter.

De tonijn bijna helemaal uit laten lekken en in een schaaltje met een vork helemaal losmaken.
Dan alles wat je er bij wilt doen erbij gooien…..omroeren en klaar.
Niet direct uit de koelkast eten want dan zwakken de smaken heel erg af.

Je kunt het mengsel op brood doen, op toastjes, in tomaatjes, alles kan.
Maar op brood met plakken tomaat erop of eronder vind ik het het lekkerst.
En het is een simpel recept dus je hebt het zo gemaakt.
Eigenlijk kun je het beter een avondje van tevoren maken want dan is het nog lekkerder.

Maar goed, aangezien ik een dakterras heb, moet alles naar boven gesjouwd worden en daar had ik gelukkig een heel goed hulpje voor.
John, heel erg bedankt voor het sjouwwerk.
Als ik dat allemaal zelf had moeten doen dan was het een lang project geworden xxx thanxs!!!
Ik kan je straks ook niet matsen met tomaten want die eet je niet……..

Zo, bij mij staat alles klaar.
Nu maar hopen dat het een mooie lange zomer gaat worden maar ja, dat weten we hier eigenlijk nooit hè?

Greetz  ♥ xxx
Lady Fangtasia

Leave a Reply

