Is het hek nu van de dam?   2 comments

Blijf van onze cultuur af!

Blijf van onze cultuur af!

Ja hoor.
We staan erom bekend.
Onze multiculturele samenleving.
Medelanders i.p.v allochtonen.
En alles kan, iedereen mag aan zijn eigen gewoontes vast blijven houden maar nu hebben we onszelf wel lelijk in de vingers gesneden.

Een groepje “multi culti’s” hadden een probleem met iets wat bij onze cultuur hoort nl. Zwarte Piet.
Zwarte Piet zou synoniem zijn met slavernij en de multi culti’s ervaren dat als vervelend.
En ze gingen, waarschijnlijk op kosten van de belastingbetaler naar de rechter.
En die rechter……nou laat ik me maar inhouden, anders krijg ik straks nog commentaar maar die man mag van mij afgevoerd worden.

Amsterdam is als eerste de klos, en Burgemeester van der Laan verteld wat de bedoeling is.
Zwarte Piet zal in 4 jaar tijd “gerestyled” worden om het de multi culti’s vooral nog meer naar de zin te maken.
Ik zie dit als een verarming van onze cultuur, maar daar hoor ik niemand over.
Dat we toegeven aan een zielig clubje dat waarschijnlijk met een minderwaardigheids-complex rondloopt en op deze manier een goed gevoel moet krijgen, is eigenlijk te gek voor woorden.

Maar het ergste komt nog.
Het zielige clubje is niet tevreden want ze gaan niet akkoord!
4 jaar is te lang.
Nog 4 jaar gekwetst worden.
Nog 4 jaar lang geconfronteerd worden met slavernij!
Donder toch op stelletje zeikerds!
Geen kind dat denkt aan slavernij met Sinterklaas.
Die weten niet eens wat het is.
En jullie spelen in op schuldgevoel en doen dat op een hele smerige manier.

En Amsterdam is niet genoeg want ze gaan weer naar de rechter want in andere steden moet het ook aangepast worden!
Zal ik hier eens iets kwetsends zeggen?
Als het je niet bevalt dat rot je toch lekker op naar waar je vandaan komt!
Jullie hebben al die tijd je eigen “cultuur” kunnen behouden en nu dit?
Echt, jullie zijn rijp voor de psychiater!

Voor deze mensen heb ik totaal geen respect.
Als je over de ruggen van kinderen iets voor elkaar wilt krijgen, dan ben je in mijn ogen het laagste van het laagste.
Een beetje gaan lopen zeiken over een kinderfeest…..hoe zielig kun je zijn?
Al deze mensen hebben nooit als slaaf gewerkt.

Nederland heeft op 1 Juli 1823 een einde gemaakt aan de slavernij.
Gaan we dat nu nog als troefkaart gebruiken?
Dat een groepje mensen zich gediscrimineerd voelt vanwege het slavernij gebeuren om Zwarte Piet verboden te krijgen?
Als zij daar zelf dit label aanhangen dan hoeven wij daar toch niet op te anticiperen?

Maar als we het toch over slavernij hebben.
Dat clubje…….kopen die geen kleren die gemaakt zijn in Bangladesh?
Gaan zij zich inzetten om die moderne slavernij te stoppen?
Want daar hoor ik dit egoistische clubje niet over.
Als je over slavernij begint, dan moet je alle slavernij aanpakken, en niet alleen slavernij die ze zelf nooit ondergaan hebben.

Het gaat hun helemaal niet om slavernij.
Het gaat ze alleen maar om macht.
Macht om hun dingen erdoor te drukken.
En die domme rechter, die gaf ze nog de kans ook!

Kunnen wij geen rechtszaak beginnen?
Dat 4 jaar te snel is?
Dat we er minstens 25 jaar voor nodig hebben?
Want ik heb nu zoiets van “als we dat zielige clubje op de een of andere manier dwars kunnen zitten…..graag!

Ik ben geen racist, iedereen mag van mij vast houden aan zijn cultuur.
Maar waarom mogen wij dat dan niet?
Kan iemand me dat uitleggen?

2 responses to “Is het hek nu van de dam?

Subscribe to comments with RSS.

  1. Tja, wij moeten ons schuldig voelen om het slavernij verleden, dat zoals je al zegt de klagers niet eens zelf ondergaan hebben. Maar ik ook niet heb uitgevoerd…
    ‘Maar je voorouders wel’ zeggen ze dan. ‘En daar hebben wij nog steeds last van’.
    Nou ken ik niet mijn hele familie stamboom, maar ik ben er toch vrij zeker van dat geen van mijn voorvaderen ‘de wereldzeeën’ heeft bevaren, laat staan betrokken kan zijn geweest bij slavernij.
    ‘Nee, maar wel de voorouders van de Nederlanders in het algemeen’, is dan de reactie.
    O, maar wacht even…dus dan worden wij collectief als volk aangekeken op iets dat enkelen hebben gedaan? Op basis van ras en nationaliteit zeg maar…Dus ik ben schuldig aan slavernij puur omdat ik Nederlander ben? hm…ik weet niet, maar dat klink toch verdacht veel als exact de definitie van discriminatie: “het maken van onderscheid op basis van uiteenlopende kenmerken zoals afkomst, ras, geboorteland, geloof, politieke of religieuze overtuigingen, sociale gewoonten, sekse, seksuele geaardheid, taal, handicap, leeftijd, enzovoort”

    Dus wie discrimineert er nou wie?

    • Ja maar eigenlijk mag je dit niet hartdop zeggen he?
      Da’s nog het mooiste van alles….

      Wij moeten nu onze cultuur loslaten terwijl zij aan alles mogen vasthouden, en dat is echt te gek voor woorden.
      Maar ik vrees dat we dit nog veel vaketr gaan krijgen, en Nederland, welwillend als we zijn, gewoon toe gaan geven aan deze onzin!

Leave a Reply

