Inmiddels zijn we weer een week verder en vandaag heb ik eindelijk een antwoord gekregen van “een van de meerderen” van Telfort.
Wat voor’n mensen daar werken en wat hun insteek is, is mij vandaag op wel heel pijnlijke wijze duidelijk geworden.
Allereerst de zaak Colin W.
Ondanks dat deze “meneer” allerlei toezeggingen heeft gedaan uit naam van Telfort voelt Telfort zich verder niet verplicht om daar nog iets over te zeggen.
Ze gaan geen uitspraken doen over (ex) medewerkers omdat ik daar als klant niks mee te maken heb.
Sorry zeggen doen ze eigenlijk ook niet.
Met andere woorden, over Colin is het laatste woord gezegd.
Dan de klachtafhandeling.
Rilana heeft dat prima gedaan.
Dat die ook toezeggingen gedaan heeft die niet worden nagekomen…..ach ja ik kan zoveel beweren.
Over een goedmakertje door middel van VVV bonnen was haar niets bekend.
Dat gaat ze aankomende week even navragen.
Dus als Rilana zegt dat ik dat verzonnen heb dan komen ze daar ook nog mee weg want dat is allemaal telefonisch gegaan (eigenlijk zijn ze wat dat betreft heel erg uitgekookt) dus heb ik ook daar geen bewijs van.
Van dat hele verhaal met Colin had ik overigens wel bewijs.
De hele e-mailwisseling is richting Telfort gegaan en ze vonden het heel erg wat er allemaal toegezegd was maar dat is nu ineens allemaal anders schijnbaar.
Je mag een klant gewoon van alles beloven en als puntje bij paaltje komt dan kom en ze geen enkele belofte na.
Dan het “bellen onbeperkt” verhaal wat geen onbeperkt bellen is maar slechts 4000 minuten.
Daar gaan ze niks aan veranderen.
Er staat heel duidelijk op de site wat die Fair Use Policy inhoudt en dat is genoeg.
Dat de meeste klanten die voorwaarden überhaupt niet lezen, tja dat is niet hun zorg.
Als de klant daar iets over zegt dan had ie maar zo slim moeten zijn om dat hele verhaal door te spitten.
Dat de naam van het product behoorlijk misleidend is zijn ze niet met me eens.
Ze zijn niet van plan om dat aan te gaan passen.
Op mijn vraag of ze het zelf als klant niet misleidend zou vinden kreeg ik uiteraard geen antwoord.
Maar nu het mooiste van het verhaal.
Met Rilana had ik drie keer een gesprek.
In het laatste gesprek beloofde ze me nog op de zaak terug te komen en om het dan af te wikkelen.
Na drie weken had ik dus nog steeds niks gehoord dus informeerde ik zelf.
En haar meerdere stelde mij nu net dus de vraag waarom ik eigenlijk nog belde of mailde (komen die mails stiekem toch aan dan???) want……VOLGENS HUN WAS DE KLACHT AFGEHANDELD!!!
Sorry?
“U hoort nog van mij” betekend eigenlijk “Wij zijn klaar en verder moet je je bek houden?”
Ik vraag me af of dit gedrag een direct gevolg is van de brief die zij inmiddels van de Reclame Code Commissie hebben gehad.
Als dat zo is dan is het wel een heel zielig bedrijf.
Maar dat hoor ik heel misschien nog.
Mevrouw de meerdere heeft namelijk toegezegd dat ze maandag of dinsdag nog terugbelt over die VVV bonnen.
Ik ga er vanuit dat ze het lef hebben om te zeggen dat ik dat zelf verzonnen heb, en dat er dus helemaal niks komt.
En geloof me, het gaan me niet om bonnen of wat dan ook.
Het gaat me erom dat Telfort vind dat ze weg kunnen komen met blunder op blunder, loze beloftes, medewerkers die je voorliegen en onbeperkt bellen wat alles behalve onbeperkt is.
Voor mij is het een principekwestie
Ik houd jullie op de hoogte.
Fijn weekend!
♥ Lady Fangtasia ♥
Leave a Reply