Ik gooi het bijltje erbij neer!   Leave a comment

00.bijl

Geheel tegen mijn principes in staak ik mijn strijd tegen Telfort omdat ik er niet meer tegen kan. Na 2 jaar als een stuk vuil behandeld te zijn gooi ik de handdoek in de ring.

Nee ik ga niet stoppen met mijn blog maar met mijn gevecht tegen Telfort. Het gedoe met Telfort krijgt geen einde maar ik kap ermee. Ik wil dit niet meer…..kan dit niet meer. Normaliter kan ik heel veel hebben maar het is nu echt op.
Sorry maar ik kan de energie niet meer vinden om tegen dit gigantische k*bedrijf in te gaan en ik vind het ergens heel erg slap van mezelf maar ik ga het bijltje erbij neer gooien want ik ben nu net iets te vaak onbeschoft te woord gestaan.

Wat ik het bedrijf toewens dat zal ik maar niet zeggen. Het heeft ook geen nu want er is niemand die iets onderneemt en daardoor kunnen ze gewoon doorgaan. Maar ik zal hier mijn laatste update neerzetten en dat is dan het laatste wat ik er nog over te zeggen heb………..Hoe ik me voel kunnen jullie denk ik wel raden.

De Reclame Code Commissie heeft me dus gelijk gegeven en Telfort mag bellen onbeperkt dus alleen zo noemen als het echt onbeperkt is, Ze gingen niet tegen de uitspraak in beroep dus ging de RCC er vanuit dat men de dienst echt onbeperkt zou maken en dat werd mij ook mede gedeeld door mevrouw Suzanne v/d G van Telfort, en wel per 1 Juli. En heel naïef dacht ik dat het nu allemaal geregeld zou zijn totdat een een mail kreeg met een link waar de nieuwe voorwaarden per 1 Juli instaan.
Daaruit blijkt dat Telfort zich helemaal niks van de uitspraak van de RCC aantrekt. Er staat nl.: “Voor de Bellen Onbeperkt producten geldt een Fair Use Policy. Dit betekent dat als er sprake is van excessief gebruik (meer dan 5 maal het gemiddeld gebruik), Telfort u hier op attent mag maken. En dat bij voortzetting van dit excessief gebruik, Telfort gerechtigd is het bovenmatige gebruik, vanaf het
moment van attendering, alsnog aan u in rekening te brengen.” Dit betekend dus dat eerst Colin, toen Rilana en nu Suzanne leugens vertellen uit naam van Telfort. En dit allemaal tegen een persoon! Je denkt dus ook niet: “Jeetje we hebben al erg veel fout gedaan op dit adres” nee dat maakt allemaal niks uit.

Maar nu dan het volgende. Eerst stond er niks wat uitleg gaf over die fair use policy, toen kwam er te staan dat het om 4000 minuten per maand ging en nu staat er iets vaags als 5x het gemiddelde verbruik. Dus belde ik om te vragen wat 5x het gemiddelde verbruik inhoudt. Vanmiddag belde een meneer mij terug……..De vraag werd op verschillende afdelingen neergelegd en……hou je vast………NIEMAND WEET HET ANTWOORD! Ik zat echt met stomheid geslagen aan de telefoon! Op mijn vraag hoe je een regel toe kunt passen waarvan je niet wat wat die regel precies inhoudt kon hij me geen antwoord geven. Of hij de vraag nog een keer uit moest zetten maar dat heeft helemaal geen nut want het antwoord zal hetzelfde zijn…….ze weten het niet en daar kun je het mee doen!

En wat de RCC betreft, dat is eigenlijk ook een wassen neus. Ze doen een uitspraak maar hebben geen enkel sanctiemiddel dus als Telfort nu toch een product aan blijft bieden dat bellen onbeperkt heet maar het niet is……ze kunnen niks. Ook de Consumentenbond weet van dit hele verhaal. Die zijn nu al 4 keer een “groepsactie” gestart maar dat haalt ook niks uit. Ik ben geen enkele keer door Telfort benaderd n.a.v. zo’n actie. En verder doet de Consumentenbond ook helemaal niks. Als klant sta je machteloos en de instanties die er voor jou horen te zijn laten je gewoon zitten met lege handen.

In totaal ben ik nu zo’n jaar of twee bezig geweest en wat heeft het me gebracht? Ergernis, onbeschofte mensen aan de telefoon, boosheid en niks positiefs. Het kost je zo veel energie en en het vreet aan je, en daar heb ik dus geen zin meer in. Dus geef ik me gewonnen hoe moeilijk ik dat ook vind. En Telfort…tja, ik kan hier een hele ris scheldwoorden neerzetten maar ook dat lost niks op. Ik gooi het bijltje erbij neer. Ik geef het op! KPN, het grote bedrijf achter Telfort is inmiddels zo machtig geworden dat je als klant een nummer bent, en je tegen ze verzetten heeft geen zin. Resistance is futile!

♥ Lady Fangtasia ♥

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: