Post nl, Het slechtste jongetje van de klas   10 comments

00.postnl

De vuilnisbak, daar hoort Post nl tegenwoordig ook thuis!

Helaas………….

Ja ik begin mijn blog met helaas….. Helaas is Post nl de goedkoopste pakketbezorger en werken veel webshops (omdat de klant liever geen verzendkosten wil betalen) met de goedkoopste en tevens slechtste bezorger die er is. Post nl is namelijk allang niet meer wat het ooit geweest is en dat zal het nooit meer worden ook.

Ooit begonnen zij met een systeem waarbij je aan de hand van je track & trace nummer kon zien, wanneer je een pakket kon verwachten. Eerst was dat een tijdsvak van 4 uur bv tussen 14 en 18 uur maar er stond altijd bij dat ze ernaar streefden om dat tijdsvak kleiner te maken. Dat werd toen  een tijdsvak van 2 uur en dat werkte best goed. Werkte want sinds begin dit jaar kun je die tijd eigenlijk gewoon negeren! “We komen tussen 12 en 14 uur” en  daar wacht je dan op…….en dan gaat de bel om 18.15…..Post nl. En als je vraagt waarom ze zo laat zijn……nee daar komt nooit een antwoord op.

En klagen helpt niet nee ik zeg het verkeert, klagen KAN niet want klachten over bezorgtijden nemen ze niet aan omdat dat tijdsvak slechts een indicatie is en de CHAUFFEUR KAN ER OOK NIKS AAN DOEN!


Toch maar weer eens bellen met Post nl a 45 cent per absurdistisch gesprek. Ja mevrouw aan de telefoon begrijpt het……ja ze gaan het aanpassen…….het tijdsvak wat voortaan aangegeven zal worden is tussen 8.30 en 21.30,,,,,,,,da’s service! Als ik zeg dat dat nogal een achteruitgang is zijn de letterlijke woorden van mevrouw: “Ja dat vind u” Ja dat vind ik inderdaad en dat vind ik niet alleen! Maar ik moet het zien als service dat ze zich niet kunnen houden aan iets dat ze zelf in het leven hebben geroepen maar waar ze eigenlijk vanaf willen want het kan niet! Mevrouw zegt dat het “te druk is” en dat de chauffeurs “veel meer moeten bezorgen dan eerst” En ook dat er steeds meer bezorgers bij Post nl komen werken. Het echte probleem……daar wil mevrouw niet aan. Dat Post nl de zaakjes slecht op orde heeft, nee dat is niet zo want dat er steeds meer bezorgd moet worden is toch een teken dat ze een goede service verlenen.

Wat pas echt goede service is is dat je dus geen klacht in kunt dienen over de bezorgers want hier is dat geloof ik iedere dag een ander……..en dat tijdsvak verschuiven naar de hele dag moet ik echt als een verbetering zien want wat wil ik liever? Een foutieve tijd krijgen of afwachten wanneer het pakket komt? Als ik zeg dat ik het allebei niks vind en dat ze de problemen eens echt op moeten lossen vraagt ze of ik verder nog vragen heb want anders wil ze het gesprek beëindigen. En dat geeft meteen het grootste probleem bij Post nl aan. Ze denken dat ze de baas zijn. Ze denken dat ze als zoveel mensen gebruik van ze maken, ze alles maar kunnen doen zoals het hen uitkomt. En dat is ook zo.

Zolang de consument geen verzendkosten wil betalen blijven webshops kiezen voor de goedkoopste en in dit geval ook slechtste bezorger. En aangezien er steeds meer webshops komen gaat dit probleem ook niet opgelost worden. Waarom zouden ze ook? De pakketten komen toch wel met bakken binnen. Post nl was ooit als PTT, een staatsbedrijf dat zo nodig geprivatiseerd moest worden en wees nou eerlijk. Alle ooit staatsbedrijven zijn tegenwoordig alleen maar bezig met winst maken en de aandeelhouders tevreden houden over de rug van hun klanten. En zolang dat zo is zal het ook echt niet meer beter worden, ook niet bij Post Nl.!

Het mooiste van alles is nog dat de mevrouw beweerde dat het in mijn regio “een beetje slechter ging” maar als ik op internet kijk komen dezelfde klachten echt uit het hele land vandaan. En aangezien ze geen klachten in behandeling nemen zijn er zogenaamd geen klachten  dus is er ook niemand die iets tegen Post Nl onderneemt en als “Henk of Ingrid” ben je niet belangrijk genoeg. Mijn oma zei vroeger al: “Het wordt allemaal alleen maar slechter” en ik kan niets anders zeggen dan “Oma had gelijk!”

Ook de chauffeurs zelf zijn inmiddels veranderd. Het zijn chagarijnige botterikken geworden die als je de deur open doet, je pakket gewoon neersmijten (zonder een goedemiddag of wat dan ook) en ook daar kun je niet over klagen want “Ook de pakketbezorger heeft wel eens een slechte dag” En daar kun je het mee doen. Goed he?!

Advertisements

10 responses to “Post nl, Het slechtste jongetje van de klas

Subscribe to comments with RSS.

  1. PostNL is misschien de slechtste maar niet eens de goedkoopste. DHL is bv goedkoper. Misschien zijn er nog wel meer die goedkoper zijn, maar dat weet ik niet.

  2. Ik ben uitgegaan van wat webshophouders mij vertellen maar misschien kan ik ze wel overhalen om bij Post nl weg te gaan 😉

  3. Nou, er is elk geval 1 webshophouder die niet zal beweren dat PostNL de goedkoopste is 😉

  4. Duh……

  5. Heb het gelezen. Hier hele andere ervaringen. Het zijn tegenwoordig ZZP’ers toch? Als je goedkoper wilt, kun je
    ook voor Kiala/UPC kiezen of DHL. Nadeel is dan wel dat je het bij de goedkoopste vorm moet ophalen ergens bij een winkel in de buurt.

  6. Nou wat ik begrepen heb zijn het juist geen zzp’ers meer maar weer mensen vast in dienst van Post nl. En als klant kun je niet zomaar kiezen bij een webshop maar moet je het doen waar die een contract mee heeft. Kiala is bedoeld voor mensen die nooit op een vaste tijd thuis zijn en UPC is tegenwoordig Ziggo en die bezorgen niks thuis 🙂

  7. Haha..je hebt gelijk…het is UPS (was Kiala) DHL is ook goedkoop. Wij hebben een tijdje met de DPD gewerkt. Ze komen de pakjes bij je ophalen thuis en dan zijn ze nog goedkoper dan Post NL. Je hebt gelijk het is weer veranderd. Toch heb ik er in 99% van de gevallen geen slechte ervaringen mee….Vermoedelijk zit er bij sommige shops wat scheef…

  8. Nou Kiala bestaat nog gewoon hoor en staat los van UPS. En er zit niks mis bij die shops……Post nl is in bepaalde regio’s gewoon heel erg slecht dat heeft niks met de shops te maken maar die krijgen er wel geheel onterrecht, de schuld van.

  9. Niet om het ingewikkelder te maken maar: Kiala is van UPS, maar zijn natuurlijk wel losse diensten. Kiala afhaalpunten zijn goedkoop. UPS als pakketbezorger is niet bepaald goedkoop.

  10. Het zal wel regelmatig verschuiven (wie de goedkoopste is) vanwege de marktwerking…. en dat gaat alleen over kwantiteit en geen kwaliteit.
    Maar als dat is wat ‘de mensen’ willen…. dan hoor ik liever bij de minderheid en zal ik me aan moeten passen.;(
    Enige ‘tegenwerking’ door minder te bestellen geeft mij soms een goed gevoel.

    mailmannetje

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: