Bestellen bij Appelboom? Eens maar nooit weer!   2 comments

00.no-apples-this-fall

Het ziet er allemaal heel mooi uit maar om deze (web) shop kun je beter met een grote boog heen lopen

Webshops. Er komen er steeds meer. En er zitten webshops bij die echt geweldig omgaan met hun klanten maar er zitten er ook bij die je gunt dat ze snel niet meer zullen bestaan. Niet alleen omdat je ze geen orders meer gunt maar meer om anderen een slechte ervaring te besparen en het laatste is mijn insteek. Ik heb al eerder een hele slechte ervaring gehad met een webshop waar ik al jaren vaste klant was en toen ik dat blog schreef heb ik de naam er niet ingezet (dat heb ik inmiddels wel gedaan en kunnen jullie hier lezen) maar de ervaring waar dit blog over gaat was mijn eerste bestelling. En meteen ook de laatste!.

De shop ik kwestie verkoopt steeds meer merken en zal daardoor ook wel steeds meer klanten krijgen en velen zullen hem het voordeel van de twijfel geven omdat er nergens reviews te vinden zijn ov er deze shop en dat is jammer want als ik geweten had hoe deze meneer met mijn bestelling om zou gaan dan had ik er uiteraard, nooit een bestelling gedaan. De webshop heeft ook een fysieke winkel die schijnbaar steeds minder mensen trekt want er zijn nu alleen nog openingstijden te zien op vrijdag en zaterdag. Wil je op een andere dag dan moet dat op afspraak. Of het echt een teken is van een slecht lopende zaak weet ik niet maar ik kan me haast niet anders voorstellen maar laat ik het even bij de feiten houden want die zijn al erg genoeg!

Ik ken nog niet zoveel van het merk Diamine en deze shop geeft je de kans om samples aan te schaffen dus als een kleur dan tegenvalt dan zit je niet met een waardeloze pat van 30 of zelfs 80 ml. in je maag dus maakte ik gebruik van de mogelijkheid om het een en ander als sample te bestellen en ook wat in 80 ml. Ik deed de bestelling in het weekend dus volgens het schema wat de webshop op de site heeft staan wordt zo’n bestelling dan op maandag verzonden en zou je hem op dinsdag ontvangen. Mits alles op voorraad is en hoe wonderlijk het misschien ook klinkt, alles wat ik bestelde was op voorraad en dat maakte me blij want dat betekende dat ik mijn bestelling dinsdag al in huis zou hebben. Maar de waarheid bleek anders.

Na mijn bestelling kreeg ik een bevestiging van de bestelling (maar goed dat de computer dat doet want anders…..) en ik dacht dat het allemaal wel goed zou gaan maar dat bleek helaas niet zo. Ik zal hieronder even in een schema aangeven hoe het verder verlopen is.

vrijdag 24 Juni: bestelling geplaatst waarna er meteen een bevestiging verzonden werd.

maandag 27 Juni: ‘s avonds gemaild om te vragen waarom ik geen verzendgegevens gekregen had.

dinsdag 28 Juni: niks

woensdag 29 Juni: verzendbevestiging pakje. Op mijn vraag waarom hij zich niet aan zijn verzenschema houdt zoals het online staat kreeg ik het antwoord dat hij alles alleen moest doen, ook het maken van de samples. Daarmee maakt hij zijn probleem het probleem van de klant! Bovendien heeft hij van de grote potten Diamine bijna niks op voorraad dus ook niet wat ik besteld heb terwijl er bij elke kleur stond dat het op voorraad was……..misleiding!

donderdag 30 Juni: Pakje komt binnen…..zonder factuur en nog veel belangrijker, zonder grote potten Diamine zonder dat er ook maar een briefje in de doos zit…geen uitleg helemaal niks. En er ontbreken samples en er zijn 6 samples die hebben gelekt. Op mijn vraag waarom er geen factuur of iig een briefje bijzit over de ontbrekende spullen krijg ik een vaag antwoord over “klanten die geen papier willen” het meest kromme excuus wat ik ooit gehoord heb. De grote potten van 80 nl.  had hij voor samples aangezien….foutje maar dat is eigenlijk ook onzin blijkt later want hij heeft ze ook niet. Maar de ontbrekende spullen komen maandag binnen en dan worden ze nagezonden. Ondertussen vraag ik ook nog of hij 2 Conklin pennen met een M punt op voorraad heeft en of daar converters bijzitten. Nee die zitten er niet bij en of hij de pennen met een M punt heeft laat hij me morgen weten.

vrijdag 1 Juli. niks

maandag 4 Juni: niks…ook geen info over die Conklins waarvan ik ook al zoiets had van “die ga ik echt niet bij jou kopen” maar dat weet hij niet.

woensdag 6 Juli: Op 5 Juli zouden de inkten via DHL geleverd worden maar dat gebeurt niet en vandaag hebben ze volgens meneer Appelboom een poging gedaan maar hij was ze misgelopen wegens privéredenen die ik overigens weet maar hier niet zal vermelden. Maar wederom maakt hij van zijn probleem het probleem van de klant. Als bewijs stuurt hij ook nog de link van DHL waaruit blijkt dat het pakket “on hold” staat en er dus helemaal geen bezorgpoging is geweest. Is dit liegen of snapt hij de track & trace info zelf niet?

donderdag 7 Juli gebeurt er ook niks en neem ik zelf maar weer actie. Ik had hem al verteld dat ik de grote potten uiterlijk vrijdag nodig had en dat gaat zo niet lukken. Ik kom hem dus tegemoet en verander van kleuren en dan zegt hij iets wat echt lachwekkend is. Ik kan nl. kiezen uit 6 kleuren! Van de 101 kleuren heeft ie 6 kleuren op voorraad maar op de site is alles “in stock”. Ik maak een keus uit het belachelijke aanbod en wijs hem er ook nog op dat ie over die Conklins niks meer heeft laten horen (daar heeft ie het te druk voor gehad) en hij houdt vol dat er in zijn Conklins geen converters zitten. Ik denk niet dat ie er ooit een verkocht heeft want de converter die hij erbij aanraadt zal nooit passen dus dat had hem ook weer een ontevreden klant opgeleverd.

vrijdag 8 Juli komt eindelijk het pakje wederom zonder briefje en wat ik echt schandalig vind, niks om te laten zien dat het hem spijt dat hij de ene na de andere fout heeft gemaakt. Geen kleinigheidje, geen extra samples nog geeneens een kaartje en daarmee laat deze meneer die elke mail ondertekend met “directeur” zien dat hij zijn klanten gewoon als nummer ziet. Schijnbaar moet het feit dat je een bestelling MAG plaatsen en hij hem uitvoert al genoeg eer zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo’n slechte ervaring heb gehad met een webshop en ik raad deze meneer ook echt aan om niet met klanttevredenheidsonderzoek te beginnen want daar kunnen volgens mij alleen maar hele negatieve reacties op komen. Dat je klanten misleid door van alles aan te geven dat het op voorraad is vind ik echt misleiding. Als betalende klant denk je dat je je bestelling snel thuis hebt maar dit hele geintje heeft dus 14 dagen doorgesudderd. Dat meneer zich nergens schuldig en aangeeft dat ie “alles alleen moet doen” geeft ook aan dat ie het werk niet aankan en dat zou niet het probleem van de klant moeten zijn maar zoals hij ermee omgaat is het dat wel. Meneer laat de ene steek na de andere vallen maar vind het wel belangrijk om telkens te vermelden dat je contact hebt met de baas van het bedrijf. Een baas die slecht terug reageerd en vaak helemaal niet te bereiken is.

Constant nieuwe merken aan je assortiment toevoegen is leuk maar los eerst je problemen maar eens op want een teleurgestelde klant komt niet terug ook niet als je er inmiddels 10 merken bij hebt. Appelboom ……..tja…….het komt over als een bedrijf dat zich groots voordoet met een website waar heel veel op aangeboden wordt maar waarvan het personeel en de baas (o nee da’s een en dezelfde) duidelijk alleen geïnteresseerd is in geld binnen harken op een zo makkelijk mogelijke manier. Raad ik deze toko aan? absoluut niet want ik vrees dat deze webshop geen lang leven beschoren is en dan heb je straks toch een probleem als je garantie moet claimen. Laat deze webshop a.u.b. links liggen en koop alleen bij een shop waar veel positieve klantenbeoordelingen over te vinden zijn al zegt dat ook niet alles want ook die kun je manipuleren…………….Dus shop wijs…..helemaal als je online shopt!

♥ Lady Fangtasia ♥

2 responses to “Bestellen bij Appelboom? Eens maar nooit weer!

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ben blij, dat er inderdaad nog winkels/ shops bestaan die zich keurig aan de bestellingen houden!! Gisteren in Den Haag e.e.a. besteld en dat werd keurig verpakt en met Post NL zojuist afgeleverd!!! Ik noem geen namen, maar hun inkt is zelfs in de USA beroemd!!!

  2. Jaja je bedoeld Akkerman uit Den Haag……mag je best zeggen hoor en ik ben blij dat Post nl bij jou nog wel gewoon zijn werk doet!

Leave a Reply

