Utopia week 3   Leave a comment

Utopia-SBS-6Is het jullie al opgevallen dat het fotootje kleiner wordt?
Met die foto geef ik aan hoe boeiend ik de week vond……nou vergelijk hem met de 2 vorige weken en dan weten jullie het wel.
Tot nu toe vind ik het niet boeiend en met mij denken velen er zo over want de kijkcijfers zijn flink aan het kelderen.
Maar goed, welke schokkende feiten hebben zich deze week voorgedaan?

Deze week komt er kritiek op de aankopen van Vanessa en die kritiek deel ik.
Je zit de hele dag ik de kou en 2e per dag warm eten is dan geen luxe.
Laat een zooi aardappels en kolen komen en maak stamppot.
Die kun je laten staan en ‘s avonds nog een keer eten….het vult goed en je krijgt het er warm van.

Ondertussen gaat buiten Utopia de beerput open want de echte dochter van Andrea heeft een interview gegeven aan Privé.
Dat mams meer met haar  stiefdochter (die inmiddels is overleden) ophad dan met haar.
Waarom ga je de vuile was buiten hangen?
Wil je ook in de publiciteit?
Ik vind het best wel zielig als je dit doet, maar ja……er is schijnbaar belangstelling voor.

Maar Andrea vraagt of er mensen zijn die met haar in Utopia een herdenkingsdienst voor haar stiefdochter willen houden, en de meesten doen mee.
Naderhand vind Hakim het nodig om te zeggen dat ie er kotsmisselijk van wordt(ik ook van jou Hakim) en Peter moet even melden dat ie Utopia in is gegaan om te feesten, lol te hebben en bier te zuipen.(zou je dat wel doen Peter want van veel alcohol sterven je hersencelletjes af)
Peter krijgt naderhand ook nog ruzie met Andrea, die even helemaal niet met hem wil praten.

Als er geld verdiend kan worden aan bezoekers gaan ze hun pannenkoekenproject beginnen.
Wat ik er zielig vond was dat Emil, en Ruud 2 pannenkoeken moesten jatten en die stiekem, uit het zicht van de anderen buiten op stonden te eten.
Hoe kinderachtig en zielig ben je dan?
Dit is de zoveelste keer dat ze van hun medebewoners jatten.
En dan blijkt ook nog dat Peter niet tegen alcohol kan.
Maar, waarom hebben ze uberhaupt ieder weekend alcohol?
Dat zouden ze toch alleen voor oud en nieuw hebben?
Kunnen jullie je geld niet beter besteden?

Ik vind het echt een zooitje ongeregeld en ik geloof ook niet dat er enige structuur in de groep aangebracht gaat worden.
Het is daar ieder voor zich, en het hele idee van wat Utopia had moeten worden is weg.
Vandaag ook weer…..er komt een smartphone, en een dongel….ze moeten het internet op.
Waarom?
Dat is toch niet waar het om gaat in Utopia of wel?

En dan volgt er een zielig staaltje acteerkunst van Andrea.
Als John de kaasmaker langskomt kan ze niet op de namen Billy en Charlotte komen als ze hem verteld dat Lindy weg is.
Is de Here in je bol geslagen?
Sorry hoor maar je zit al een paar weken in deze club……doe ff normaal zeg!
En er moest deze week ook even reclame in het programma.
De postcode loterij en Vodafone moeste even aandacht……tuurlijk…in Utopia ga je lid worden van de postcodeloterij….erg zinvol.

Maar Billie zou het melken van de koeien overnemen nu Lindy weg is.
Het grootbekje houdt het welgeteld 1 dag vol en loopt te tieren en te snauwen (ben je ongesteld meid?”
En omdat ze het 1 dag volhield verwacht ze nog een schouderklopje ook…ach ja het is een kunstenares hé…laten we het daar op houden.
De verwachtingen zijn hooggespannen als de vervanger voor Lindy in Utopia komt.
Het is Jimmy, een “rode baret” die in vol ornaat binnen komt stappen (met de muziek van The A team, kan het nog flauwer?)
Ja dus want de voice over moet ook nog even een opmerking maken over klapperende eierstokken………past wel echt bij campingzender SBS6.

Een aantal mannen begint meteen aan een potje “territorial pissing”, terwijl Charlotte even moet zeggen dat ze hem wel lekker vind.
De volgende dag houd de hele club een vergadering over wat de bedoeling is van Utopia.
Als Hakim begint over respect voor elkaar en vertrouwen zit ik echt met mijn mond open te kijken.
Dat uitgerekend de grootste intrigant van het stelletje dit zijn strot uit krijgt!
Het misselijkste mannetje durft hierover te beginnen?
Niemand geeft commentaar wat me echt verbaasd (of wij krijgen dat niet te zien)
Alleen Rienk maakt een slimme opmerking.
Hij zegt dat Utopia steeds meer op de buitenwereld begint te lijken en zegt dat dat toch niet de bedoeling kan zijn……
En dan gebeurt het onvermijdelijke…….Harald houdt het voor gezien en gaat naar huis.
Van mij krijgt ie en pluim omdat ie het nog zo lang vol gehouden heeft bij dit zielige clubje mensen.

Meneer de Mol….ik weet niet wat u voor ogen had maar ik kan me niet voorstellen dat, wat wij nu te zien krijgen, de bedoeling was.
Ik begrijp heel goed dat de kijkers afhaken want wat een stomvervelend stel mensen is dit om naar te kijken.
De koeien zijn nog interessanter!

Leave a comment