Theereview: Mayatea Lemon Sorbet   4 comments

00.black-lemon-sorbet-570x570

Mayatea Lemon Sorbet. Je ziet meteen dat de zon erinzit!

Mijn vader  werkte vroeger in de horeca en kon zodoende met de klantenpas van de groothandel ook privé boodschappen doen. Een van de dingen die hij daar ook voor thuis kocht was thee. Eerst was het alleen Engelse melange van Pickwick  maar  later kwam daar een smaakje bij nl.  citroen.

Mijn moeder vond die thee heel erg lekker maar dat kwam vast omdat ze heel veel rookte. Die thee was nl. heel erg bitter maar ik moet eerlijk zeggen dat dat niet alleen maar aan de thee zelf lag……. Ze rookte echt heel veel sigaretten en dan gaat je smaak behoorlijk verloren dus moest de thee lekker sterk zijn. Ze liet het zakje dus gewoon in de thee hangen terwijl thee na een minuut of 3 bittere stoffen af gaan geven die naar mijn idee, de smaak volledig verpesten. Ik vond het een straf want de smaak had helemaal niks met citroen te maken maar was gewoon vies en het was alsof er een poederachtig laagje in je mond achterbleef. Echt vies en je kreeg er juist een droge mond van!

De afspraak bij ons thuis was ook dat de thee die er stond eerst op moest en dan pas mocht je iets anders pakken  Toen ik het huis uit was en ik zelf kon bepalen wat ik wel en niet at en dronk heb ik toch heel wat merken citroenthee geproefd  en ik kwam erachter  dat ik de citroenthee van Pickwick echt vies vond maar dat er toch wel wat merken als “lekker” aangeduid konden worden…..Maar eerste keus zou het nooit worden. Tot een paar maanden geleden. Toen kwam er een citroenthee bij mij in huis waar ik echt een “Wowgevoel” van kreeg. Dit is echt de lekkerste citroenthee die ik ooit heb gehad en wat mij betreft, een blijvertje.


Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het geen pure citroenthee is omdat er ook andere ingrediënten inzitten maar citroen voert wel de boventoon. Het gaat om de Lemon Sorbet van Mayatea. Maar wat zit er dan allemaal in? Samenstelling : Zwarte Ceylon thee,  citroenschillen, citroengras,  gekonfijte citroen, zonnebloemblaadjes,  ananas,  pepermunt  en aroma. Deze thee is zowel warm als koud (als ijsthee) heel erg lekker en op warme dagen maak je er een feestje van door er behalve ijsblokjes ook stukjes ananas en citroen of limoenschijfjes doorheen te doen. Geloof me…..dat kan ik de hele dag door blijven drinken!

Verpakking: Een handig plastic zakje met label waar duidelijk opstaat wat erin zit in 10-50 100 of 200 gram of in een blikje.

Uiterlijk Thee: Je ziet wat er in zit (zie foto) en dat is toch heel wat anders dan bij thee in zakjes waar bijna alle smaak uit de aroma’s komt.

Geur droge thee:
In eerste instantie denk je dat pepermunt de boventoon gaat voeren maar dat is niet zo.

Geur van de gezette thee:
Als de thee gezet is ruik je de frisheid van de citroen en het zoete van de ananas, De pepermunt is wat verder weg op de achtergrond maar wel aanwezig.

Smaak:
Lekker fris zowel warm als koud. De citroensmaak is nergens scherp of bitter maar friszoet ook door de ananas die erin zit. De pepermunt is goed gedoseerd en blijft op de achtergrond aanwezig. Het is een mooie combinatie van smaken.

Geschikt als ijsthee?: Zeker! En door er zelf fruit aan toe te voegen wordt ie alleen maar lekkerder.

Eindoordeel:
Dit is een citroenthee waar ik helemaal niks op aan te merken heb. Hij is gewoon lekker en geschikt om het hele jaar door te drinken.

Zelf proberen? Bezoek dan meteen de webshop van Mayatea.

Ik neem nog een kopje!
♥ Lady Fangtasia ♥

4 responses to “Theereview: Mayatea Lemon Sorbet

Subscribe to comments with RSS.

  1. Als ik van thee hield, zou ik ‘m bijna gaan proberen na je enthousiaste verhaal… maar helaas 😛

  2. Als je van thee hield zou je hem gewoon proberen maar u is een bangebroek en houdt te veel aan oude slechte herinneringen vast…..

    ♥ Lady Fangtasia ♥

  3. Haha..bangebroek…net zo’n oud woord als je thee… Ben ook absoluut niet van de citroen, sterker nog wil er niks van weten. .Gebruik wel verse om mijn snijplank schoon te maken (in combi met zeezout zoals het hoort…) Mijn ex noemde me gestoord, maar kan niks met zuur/citroen. Echter, op jouw aanraden heb ik een tijdje terug een bestelling geplaatst bij Maya. Jemig wat een aparte en lekkere soorten thee hebben ze daar. Nou dacht ik, dat Levelt de theehemel was in NL, maar Maya kan er ook wat van hoor. (Jammer genoeg geen fysieke winkel)…Dus, ik ga deze MLS combi zeker een keer proberen!! Ben nog niet teleurgesteld in jouw testen en bevindingen!!

  4. Ja moet je zeker doen……en dan hoor ik wel wat je er van vind. Mijn reviews zijn eerlijk. Als ik iets niks vind dan zeg ik het ook eerlijk maar zo goed ken je me denk ik al.

    ♥ Lady Fangtasia ♥

Leave a comment